Az előadások címére kattintva megtekinthető a tartalom rövid összefoglalója
Napirend 2012. november 20, kedd |
||
8:30-9:00 | Regisztráció | |
Megnyitó Arató Bence, BI Consulting |
||
The BI Survey 12
Alexander Gebath, BARC GMBH. A német BARC által évente elkészített BI Survey az üzleti intelligencia szoftverek felhasználóit célzó legnagyobb globális felmérés, amelyben 2012-ben több mint háromezren vettek rész. Az előadás bemutatja, hogy a vállalatok miért és milyen szempontok alapján választanak BI szoftvereket és milyen vélemények alakulnak ki a használat során az eszközökről és technológiákról.
|
||
Az IndexTools sztori
Szőke Márton, az IndexTools alapítója A Yahoo által 2008-ban többmilliárdos összegért felvásárolt Indextools webanalitikai cég az egyik legnagyobb hazai IT sikertörténet. A 2000-ben indult cég, amely az internetes hirdetések hatékonyságának elemzésre szakosodott, már 2006-ban meghaladta az 500 milliós árbevételt, és a 2008-as akvizícióig töretlenül növekedett tovább. A felvásárlás eredményeként jött létre a Yahoo Web Analytics szolgáltatás, az Év Fiatal Informatikai Vállalkozója címet is elnyert Szőke Márton pedig vállalkozóként és befektetőként folytatta pályáját.
|
||
10:40-11:10 | Kávészünet | |
The Mobile Wave
Christian Langmayr, MicroStrategy A tavalyi konferencia legjobb előadájának választott Christian Langmayr előadása a BI világát meghatározó trendekről
|
||
Love Your Data - Visual Analytics with Tableau
Piotr Jaworski, Tableau Software A kiemelkedő adatvizualizációs eszközeiről ismert Tableau Software első hazai bemutatkozó előadása
|
||
12:30-13:30 | Ebédszünet | |
BI Sikertényezők
Esettanulmány
Kötvényforgalmi elemző rendszer bevezetése a Morgan Stanley-nél Az előadás a Morgan Stanley kötvénykereskedésének elemzésére szolgáló adattárházas és BI rendszerről szól, kitérve a bevezetés és a felhasználókkal kiépített kapcsolatok kezelésének legfontosabb tanulságaira. |
Adatvizualizáció
Visual Science: Az adatmegjelenítés legjobb gyakorlata A jó dashboardok készítése nem csupán művészeti és technológiai kihívás. Az emberi érzékelés és gondolkodás tudományos vizsgálata, megértése számos ponton segíthet a vizualizációk hatékonyságának növelésében. Az előadás ezekből a felfedezésekből, kutatási eredményekből válogat. |
|
BI Sikertényezők
Esettanulmány
Adatvezérelt döntéshozatal kialakítása a Prezi.com-nál A Prezinél már kezdetek óta célunk, hogy a termékfejlesztők a döntéseikhez szükséges elemzéseket az adatgyűjtéstől a statisztikák elkészítéséig önállóan végezhessék. Előadás az ehhez szükséges vállalati kultúra kialakításának történetéről, kihívásairól és tanulságairól. |
Adatvizualizáció
Adatvizualizáció a mindennapokban Az előadás az Office 2013-ban debütált széles körű adatvizualizációs és elemzési képességeket mutatja be. |
|
BI Sikertényezők
Miért és hogyan népszerűsítsük a BI rendszereket a szervezeten belül? Az előadáson végigmegyünk azokon a hazai vállalatoknál kipróbált és működő marketing eszközökön, amelyek segítségével elérhetjük, hogy egyre többen és egyre professzionálisabban használják a BI rendszereket és az adattárházat. |
Mobil BI
Esettanulmány
Mobil BI bevezetés az AEGON Biztosítónál |
|
Kerekasztal beszélgetés
a BI marketingjéről |
Mobil BI
Esettanulmány
Az Oracle Mobil BI megoldása az OTP Faktoringnál |
|
15:15-15:45 | Kávészünet | |
BI Sikertényezők
Esettanulmány
Birtokon belül – A K&H Bank BI fejlesztéseinek tanulságai A K&H Bank mindig arra törekedett, hogy megőrizze a kontrollt a különböző szoftvereszközök és platformok felett, és kellően rugalmasan tudjon reagálni a felhasználói igények változásaira. Az előadás a fejlesztések során összegyűlt tapasztalatokat mutatja be. |
Szociális analitika
Facebook rajongóink a marketinges szemével A hirdetésre használható TV műsorok kiválasztásától egy új bolt helyének meghatározásáig sok területenen használhatóak a Facebook adatai. Az előadásban ezeket a lehetőségeket mutatja be egy kereskedelemfejlesztési szakember a MicroStrategy Wisdom használatával |
|
BI Sikertényezők
Esettanulmány
Multidimenzionális elemző felület kialakítása a KSH-nál Vajon ön mit tenne, ha kapna 2,75 fejlesztőt, ~1000 darab multidimenzionális adatkockát és 400.000 felhasználót? Építene vagy vásárolna szoftvert hozzá? Az előadás megpróbálja több dimenzióból is bemutatni a KSH tájékoztatási adatbázisa elemzői felületének kialakítása mögött álló döntések sorozatát és a saját erőforrásokból megvalósított fejlesztés tanulságait. |
Szociális analitika
Közösségi adatok elemzése Microsoft PowerPivottal Az előadás során demót láthatunk arról, hogyan lehet a Facebook-on és Twitter keletkező adatokat elemzni a Microsoft BI eszközeinek segítségével. |
|
Adatvizualizáció
Esettanulmány
A dashboardok felemelkedése Az Euroleasing 2008 óta fejleszti a vállalati adattárházban tárolt információk megjelenítésére szolgáló vizuális dashboardrendszerét. Az előadás az elmúlt évek legfontosabb tanulságait mutatja be. |
Cloud BI
Bemutatkozik a MicroStrategy Cloud Az előadás ismerteti, hogy miért érdemes a felhő alapú megoldásokban is gondolkodni annak, aki BI rendszert fejleszt vagy használ és bemutatja a MicroStrategy Cloud platformját, mely egyedülálló eszköztárral és funkcionalitással teszi lehetővé adataink vizuális elemzését. |
|
Adatvizualizáció
Wellness tippek és gourmand bisztrók - checkin-ek Magyarországon Mit bányászhatunk ki a közösségi geolokációs szolgáltatások magyar adataiból a Tableau Public adatvizualizációs eszközeinek segítségével? |
Cloud BI
Adatbányászat a felhőben Az előadás az olyan internetes adatbányászati szolgálatásokat mutatja be, mint a az adatbányászati modellek közösségi hasznosítását célzó BigML és az sokféle célra alkalmazható adatbányászati versenyeket szervező Kaggle. |
|
17:00-18:00 |
A dashboard pályázatra érkezett legjobb munkák bemutatása. Az egyes pályázók néhány percet kapnak arra, hogy ismertessék elemzési ötleteiket és a megvalósításban alkalmazott vizualizációs és egyéb technikákat. |
|
18:00-19:00 | Zárófogadás és díjátadás |