Program

A konferencia programjában az üzleti intelligencia azon területei kapnak helyet, ahol az elmúlt évek gyors ütemű technológiai és módszertani fejlődése látványos változásokat hozott.

A konferencia időbeosztása itt érhető el: Napirend

Plenáris előadások

A délelőtti plenáris szekcióban a következő előadások kapnak helyet:

  • A több ezer felhasználó véleményét összesítő BI Survey 12 kutatás eredményeinek bemutatása. Részletek
  • A Yahoo által több milliárd forintért felvásárolt IndexTools webanalitikai cég sikertörténete. Részletek
  • A tavalyi konferencia legjobb előadójának választott Christian Langmayr (MicroStrategy) prezentációja a BI világát formáló trendekről
  • A kiemelkedő adatvizualizációs eszközeiről ismert Tableau Software első hazai bemutatkozó előadása

 

Szekcióelőadások

A délutáni rész párhuzamos szekcióiban a következő témákkal foglalkozunk:

A BI sikertényezői
Az üzleti intelligencia széles körű elterjesztése és alkalmazása, az adatorientált döntéshozatali kultúra kialakítása számos technikai, szervezeti és humán tényezőtől függ. A szekció a BI projektek sikerének fontos tényezőivel foglalkozik, az üzlet-IT kapcsolatot átalakító önkiszolgáló BI megoldásoktól a saját fejlesztés kontra külső vásárlás kérdésköréig. A szekció tervezett előadásai:

  • Multidimenzionális elemző felület kialakítása a KSH-nál
    Vajon ön mit tenne, ha kapna 2,75 fejlesztőt, ~1000 darab multidimenzionális adatkockát és 400.000 felhasználót? Építene vagy vásárolna szoftvert hozzá? Az előadás megpróbálja több dimenzióból is bemutatni a KSH tájékoztatási adatbázisa elemzői felületének kialakítása mögött álló döntések sorozatát és a saját erőforrásokból megvalósított fejlesztés tanulságait.
    Antoni S. Soma,  osztályvezető, Központi Statisztikai Hivatal
  • Birtokon belül – A  K&H bank BI fejlesztéseinek tanulságai
    A K&H Bank mindig arra törekedett, hogy megőrizze a kontrollt  a különböző szoftvereszközök és platformok felett, és kellően rugalmasan tudjon reagálni a felhasználói igények változásaira. Az előadás a fejlesztések során összegyűlt tapasztalatokat mutatja be.

    Kiss Tibor, üzleti intelligencia vezető, K&H Bank
  • Kötvényforgalmi elemző rendszer bevezetése a Morgan Stanley-nél
    Az előadás a Morgan Stanley kötvénykereskedésének elemzésére szolgáló adattárházas és BI rendszerről szól, kitérve a bevezetés és a felhasználókkal kiépített kapcsolatok kezelésének legfontosabb tanulságaira.
    Papp Zoltán, Associate, Morgan Stanley
  • Adatvezérelt döntéshozatal kialakítása a Prezi.com-nál
    A Prezinél már kezdetek óta célunk, hogy a termékfejlesztők a döntéseikhez szükséges elemzéseket az adatgyűjtéstől a statisztikák elkészítéséig önállóan végezhessék. Előadás az ehhez szükséges vállalati kultúra kialakításának történetéről, kihívásairól és tanulságairól.
    Tóth Zoltán,  Prezi.com
  • BI marketing – Miért és hogyan népszerűsítsük a BI és adattárház rendszereket a szervezeten belül?
    Az előadáson végigmegyünk azokon a hazai vállalatoknál kipróbált és működő marketing eszközökön, amelyek segítségével elérhetjük, hogy egyre többen és egyre professzionálisabban használják a BI rendszereket és az adattárházat.
    Kővári Attila, BIProjekt.hu

Cloud és Mobil BI
A BI alkalmazások már távolról sem csak a hagyományos kliens-szerver környezetekben érhetőek el manapság. A Mobil BI segítségével bárhol és bármikor elérhetőek a fontos információk, a felhőben futó analitikus megoldások pedig az infrastuktúra felépítéséről és működtetésétől kímélik meg a szervezeteket. Tervezett előadások:

  • Bemutatkozik a MicroStrategy Cloud
    Az előadás ismerteti, hogy miért érdemes a felhő alapú megoldásokban is gondolkodni annak, aki BI rendszert fejleszt vagy használ és bemutatja a MicroStrategy Cloud platformját, mely egyedülálló eszköztárral és funkcionalitással teszi lehetővé adataink vizuális elemzését.
    Kiss Péter, Bixpert Kft.
  • Adatbányászat a felhőben
    Az előadás az olyan internetes adatbányászati szolgálatásokat mutatja be, mint a az adatbányászati modellek  közösségi hasznosítását célzó BigML és az sokféle célra alkalmazható adatbányászati versenyeket szervező Kaggle.
    Kovács Gyula Andego Tanácsadó Kft.
  • Mobil BI bevezetés az AEGON Biztosítónál
    Társaságunk a mobil eszközökben nagyon komoly fejlődési lehetőséget és potenciált lát. Ezért olyan pilot feladatot választottunk, amelyet gyorsan és látványos eredménnyel be lehet vezetni. Ezért belső használatra, elsősorban menedzsment részére valósítottunk meg mobilBI megoldást MicroStrategy alapon, mellyel a cég működését kísérhetik nyomon a napi 24 órájában, legyenek bárhol.
    Hans Zoltán, AEGON
  • Az Oracle Mobil BI megoldása az OTP Faktoringnál
    Esettanulmány az OTP Faktoring és az Oracle közös mobil BI bevezetési projektjéről.
    Bánki-Horváth János, Oracle Hungary

Adatvizualizáció
Az elmúlt év során a hagyományos adatvizualizációs szoftverfejlesztők mellett megjelentek ezen a területen a nagy BI gyártók is – IBM, Microsoft, Oracle, SAS, SAP.  A szekció betekintést ad a szállítók kínálatába és a vizualizációs eszközök alkalmazásának fogásaiba. Tervezett előadások:

  • Visual Science: Az adatmegjelenítés legjobb gyakorlata
    A jó dashboardok készítése nem csupán művészeti és technológiai kihívás. Az emberi érzékelés és gondolkodás tudományos vizsgálata, megértése számos ponton segíthet a vizualizációk hatékonyságának növelésében. Az előadás ezekből a felfedezésekből, kutatási eredményekből válogat.
    Földi Tamás, StarSchema
  • Adatvizualizáció a mindennapokban
    Az előadás az Office 2013-ban debütált széles körű adatvizualizációs és elemzési képességeket mutatja be.
    Nagy Levente, Microsoft
  • A dashboardok felemelkedése
    Az Euroleasing 2008 óta fejleszti a vállalati adattárházban tárolt információk megjelenítésére szolgáló vizuális dashboardrendszerét. Az előadás az elmúlt évek legfontosabb tanulságait mutatja be.
    Mitró Péter, MKB-Euroleasing
  • Wellness tippek és gourmand bisztrók – checkin-ek Magyarországon
    Mit bányászhatunk ki a közösségi geolokációs szolgáltatások magyar adataiból a Tableau Public adatvizualizációs eszközeinek segítségével?
    Molnár Dániel, Mito Europe Kft.

Szociális analitika
A felhasználói vélemények megismerésére és elemzésére új lehetőségeket kínálnak a webes közösségi felületeken – Facebook, Twitter, blogok – milliószámra gyűlő bejegyezések, kommentek és egyéb tevékenységek. A szekció előadásai a közösségi média által kínált elemzési lehetőségeket mutatják be. Tervezett előadások:

  • Facebook rajongóink a marketinges szemével – Mire használhatjuk a “like”-okat?
    A hirdetésre használható TV műsorok kiválasztásától egy új bolt helyének meghatározásáig sok területenen használhatóak a Facebook adatai. Az előadásban ezeket a lehetőségeket mutatja be egy kereskedelemfejlesztési szakember a MicroStrategy Wisdom használatával
    Csukás Zsuzsa, Applause Consulting
  • Közösségi adatok elemzése Microsoft PowerPivottal
    Az előadás során demót láthatunk arról, hogyan lehet a Facebook-on és Twitter keletkező adatokat elemezni a Microsoft BI eszközeinek segítségével.
    Polner Tamás, Microsoft

Lebonyolítás

  • A konferencia részletes időbeosztása itt érhető el: Napirend
  • November 19-én kerül megrendezésre a  hosszabb workshopoknak helyt adó   Training Day
  • A Dashboard pályázat kiírása itt olvasható: Dashboard Pályázat

 

 

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.